top of page
  • תמונת הסופר/תפנינה לוי

איפה ההורים שלהם!

לכל אלה ששואלים ״איפה ההורים״? בכל פעם שעולה כתבה על אלימות בקרב ילדים, החלטתי לכתוב כמה מילים ולתת לכם קצת חומר למחשבה.בעקבות מקרי אלימות לא פשוטים, קשים ואפילו מזעזעים בבתי הספר ומחוצה לו, נתקלתי בהרבה תגובות כמו ״איפה ההורים?״ כך בקלות נרמס כבודם של ההורים, מבלי לדעת אילו מאמצים הם כן עושים, מה עבר עליהם כשנודע להם על מעשיהם של ילדיהם. אולי המקרה גרם להם ללכת לייעוץ משפחתי? אולי נקטו בעונשים מחמירים? אולי הם כל כך מתביישים עכשיו שמעדיפים שלא להראות או להשמע בחברה.

אני עובדת עם הורים שמאוד אכפת להם, חלקם מגיעים אליי כדי להפסיק אלימות של ילדיהם בבית הספר. הם עצובים, מודאגים, חוששים ומאוד מבויישים אבל מוכנים לעשות הכל כדי שילדיהם יפסיק עם האלימות. הזוגיות שלהם נפגעת, הם לא מרוכזים בעבודה ושמחת החיים שלהם מתערערת. אז ראשית רוב ההורים כן רוצים לשנות, לעבוד קשה על זה, גם אם נדמה לכם שלא תאמינו לי, אני מלווה אותם וגאה בהם על התהליך.

לא מזמן העליתי פוסט שמתייחס לתרומה שלנו, המבוגרים, למניעת אלימות. ולא רק ההורים, אלא כלל המבוגרים אבל לא ציינתי את תרומתם של מנהיגינו לאלימות יום יום שעה שעה. בזמן שבבתי הספר מתנוססים שלטי ענק של ״די לאלימות״ במדיה מנהיגנו מבזים, חלק נכבד מהעם, באמירות קשות ובוטות כלפי אנשים שחושבים אחרת, שרוצים אחרת,שמדברים אחרת.מה לומדים מהם בני הנוער?

גם התקשורת אינה טומנת ידה בצלחת. היא קודם תוציא דיווח חלקי על מקרה כזה או אחר ול״נאשם״ אין שום דרך להגיב והאזרחים כבר חרצו את הדין.

נקודה נוספת חשובה וקצת כואבת, (לאחוז רב מכלל ההורים בעולם) אבל חייבים לדבר על זה. למה הילדים והנוער כל כך חסרי רגישות כלפי חבריהם לכיתה? מתעללים ומעלים את הסרטונים לאינסטגרם ופייסבוק. איפה ההורים אתם שואלים?

אז כמה סרטונים יצא לכם לראות או לצלם של פעוטות או ילדים במצב מביך? כשהם בוכים, כועסים, ישנים, נופלים, מבטאים רגש, מספרים משהו שקרה להם? נכון שזה חמוד ומתוק מצחיק ומשעשע, אבל הפעוטות והילדים האלה הם בני אדם וכשמצלמים אותם הפרטיות שלהם נפגעת, כן, לא שואלים אותם אם זה בסדר להעלות את הסרטון שלהם ושכל העולם יראה את הרגע הזה שבו הוא היה במצב רגיש במיוחד. ויש שיגדילו לעשות ויפעילו עליהם מניפולציות כדי שיחזרו שוב על דבריהם כי לפני כן זה לא צולם.

הילד לומד שזה בסדר,שכך מתנהגים. והוא יעדיף תמיד להיות בצד המצלם ולא המצולם.הם גדלים לתוך זה, ולומדים מאיתנו את כל מה שאנחנו לא רוצים שהם יעשו.

מקבלים טלפונים מבית הספר? פנו אליי להדרכה פרטנית ותחזרו לחיים רגועים יותר 054-4221309


7 צפיות0 תגובות
bottom of page